Monday, August 17, 2009

_camouflage

sayang..perkataan yang sinonim dengan manusia..lahirnya manusia kerana cinta..cume paksi cinta itu berbeza antara kau dan aku..mungkin kau, cinta itu buta..pandangan mata tak perlu berlandaskan teori cinta..terpulang pada individu untuk menafsir..cinta aku, cinta yang tidak bersyarat..aku sayang kerana aku bergantung rase diperlukan kepada seseorang..hatta dia hanya seekor kucing..aku sayang kerana aku perlukan rase diperlukan..tapi tidak perlu dibalas..tak semua yang kita minta, kita akan dapat..begitu juga cinta..cinta lahir kerana ikhlas hati menerima untuk dilukakan dan disayangi..aku percaya cinta terhasil apabila kita membuka hati untuk merasai segala rasa..rasa kesorangan, rasa marah, rasa jeles dan segala macam rasa..memberi hati kepada orang laen bermakna kite perlu bersiap sedia untuk menghadapi segala macam perasaan..bukan setakat rasa sayang dan disayangi..kita akan rase semuanya..
aku bercakap bukan untuk mengatakan aku pandai..tidak sekali..aku hanya berkongsi..cinta ada untuk semua..hati aku besar walau badan aku kecik..aku tak pernah menipu dengan kenyataan aku sayang pada seseorang apatah lagi mempermainkan perasaan orang laen..aku buat ape yang aku rase and aku takkan pakse diri aku untuk buat bende yang aku tak suke..aku tak pernah sayang kerana terpaksa dan jauh sekali rase kesian..aku bukan macam tuh..
cume hati aku terusik bila ade manusia2 yang pandai judge orang laen..mengatakan aku sayang ade sebab..perlu ke??kenape aku yang korang kaco??runsing aku bile aku terpakse buat keputusan yang aku tak suke..aku terpakse buat untuk menutup mulut2 songsang..yang pandai buat cerita semata2 untuk kepentingan diri sendiri..mereka tak pernah faham..dan takkan faham..
aku hanya minta orang yang paling hampir dengan hati aku..faham dengan keadaan aku..bantu aku dari belakang..pertolongan kalian amat diperlukan..tak perlu setuju..cume faham..dan hormat keputusan itu..ketahuilah keputusan yang aku buat nie bukan mudah..tapi demi menjaga hati2 yang aku perlu jaga..aku perlu korbankan satu hati yang laen..dan akak harap adek faham...
AKAK MINTAK MAAF ADEK..AKAK TAK MAMPU BERI YANG TERBAEK..

No comments:

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive