Wednesday, February 20, 2008

::student or lecturer::

dekat U!+m nie ade satu peraturan di mana student tak boleh melalui pejabat tanpa urusan..aku rase kat mana2 pon macam tuh..=) so bile ade student masuk pintu yang tertera "pelajar dilarang menggunakan laluan ini" maknenye student kene pusing satu bangunan and then masuk ikot pintu lagi satu..kalo pikir..bende nie agak lecehlah..tapi da peraturan kan??

nak dijadikan cerita..satu hari aku ade hal la kat bangunan nie..aku dikira sebagai staff akademik la kan sebab aku lecturer..kad matrik pon da tergantung kat leher..so aku kire orang akan kenal aku..ntah macam mane ari yang malang nie..aku bawak fail "teaching fail" untuk audit..jadi kad matrik tak nampak laa...

aku pon selamba badak bukak pintu..tak sempat pon aku melangkah masuk..ade seorang staff atau kerani kot..cakap macam nie "ikot pintu depan" dengan nada suara memrintah and nak marah..macam mengherdik aku..aku terpaku kat situ..waktu tu aku ade dengan tya..cume die lambat sket..tak sempat aku explain pade staff tu..die ulang lagi.."ikot pintu depan" kali nie makin tinggi suare die..jangan nak kate senyum..die siap buat muke garang lagik..aku makin gabra..nak bukak je mulut..die mencelah ulang ayat yang same "gune pintu depan"..masalahnyer skang..staff nie assumed aku student..fine la..even if aku student pon, tak boleh ke tanye elok2..??susah sangat ke??

tak lame lepas tu..aku kalih fail aku..terpampangla depan mate die..kad matrik pensyarah laen kaler dengan student..so trus die kate.."nak jumpe UPTP?jumpe la dengan en. samad (name disamaran)" ceh!!! macam la aku tak tau aku nak jumpe siape..!!!ko ingat aku kecik aku student la??kalo student pon ape salahnyer bertanye cara elok??adab takde langsung!!!menyampah aku..da la kitorang duduk kat taman yang same..tiap2 ari jumpe..agaknyer selama nie die memang assume aku nie student..hampeh!!!da la tak mintak maaf langsung!!!die ingat die sape!!!marah tuh..

aku terganggu (ayat skema) hahahahah..sampai aku tak ble nak ngajar..rase useless sangat2..kesian kat student aku..huhuhu..thx for your understanding...hehehe...

p/s : susah ke nak hormat orang??

No comments:

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive