Monday, June 02, 2008

.::kawan::.

mmmm..

post ini masih lagi berkisar tentang berkawan-kawanan..hehehe..bukannnyer aper..sekadar memberi pendapat...setiap manusia tu dilahirkan dengan characteristic yang berbeza..apatah lagi dari segi pendapat dan pemikiran..cara kita berfikir dipengaruhi oleh persekitaran kita dan pergaulan kita...sesetengah berpendapat anak bongsu 'manja'..akibat kesan persekitaran dan pergaulan anak bongsu (mereka kate..) kebiasaannye..memiliki ahli keluarga yang sudah bekerja yang mana mampu untuk menanggung diri masing-masing..jadi..mak ayah dah tak susah nak cari duit nak jaga anak bongsu..itu sekadar memberi contoh..aku tak kate semua macam tuh..dan kes ini pon tak related to anyone out there yer..sekadar contoh..

aku ambil diri aku sendiri sebagai contoh..aku anak sulung..aku ade 4 adik..semua ade cara dan kepala masing-masing..sorang jenis mudah menanges..sorang mudah sangat merajuk..sorang lagi pendiam sket..sorang lagi kasar..huhuhu..dalam pergaulan harian ni la kita belajar macam mana nak handle masalah..contohnyer..jenis yang mudah merajuk..dulu ble la aku nak pujuk..tapi kalo da selalu merajuk..malas aku nak layan..ikotkan ajer..die tak nak makan..takper la..biarkan..nanti lapar makan la budak tuh..

perangai manusia nie macam2 kepelikannyer..bagi aku plak..aku jenis tak kisahkan orang..bagila pon seploh manusia moody depan aku..hampas la aku nak layan..jangan kata nak layan..bercakap pon aku tak sudi..bukan aper..silap2 ari bulan kang ade yang bergaduh..so..amek jalan selamat..kite senyap jer..da nak moody sangat..aku tak kisah..

macam aku plak..waktu aku sakit jer aku slow sket..biasenye aku akan tido..bile bangun tido aku blur sebab tahan saket..waktu nie aku buat tatau jer kat makhluk2 alam nie..satu sebab aku tak ske nak bercerita aku saket..bile saket aku cume tak bercakap sebab aku tahan kesakitan..problem aku..saket kepale..migrain kot..huhuhu..so orang takkan faham macam mane nak tahan saket kepale..ok??tapi tak la sampai aku tak jawab kalo orang tegur..hehehe..

ini bukan entri untuk marah..tak..aku tak marah untuk post kali ini..sekadar berkongsi cerita aku..aku tak suruh pon korang berubah jadi macam aku..cume jangan sampai melibatkan orang sekeliling..aku kalo saket..aku tido..aku tak kaco orang..aku tak marah orang..tapi ade setengah manusia..bile die moody die ble plak marah orang..setakat sekali dua aku bole terima..tapi da banyak kali..sampai aku tak tahan..so aku amek jalan aku..aku tak kaco ko..k??so fahamilah aku...ok? siyes aku tak marah..hohohoho

No comments:

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive