Tuesday, June 03, 2008

.::k@k! l!p@s::..

huhuhu

ape kene mengena lipas dalam hidup aku?huhuhu..banyak..

kisah pertama : Lipas di RUMAH

aku tatau ape kene ngan lipas kat umah aku..particularly dalam bilek aku ngan Tya..kepelikkan berlaku dengan tabiat lipas-lipas yang selalu meronggeng2 dalam bilek aku..ntahpape ntah..dengan tabiat aku yang geli-geliman bile jumpe lipas..hehehe..geli2..aku tatau la nape..yang pasti kalo aku jumpe lipas aku mesti lari bersama-sama lipas itu..hahaha..die jumpe aku pon aku lari..aku jumpe lipas pon aku lari..sesame takot..hahaha..tapi tabiat lipas umah kau nie laen sket..kes nie terjadi kat aku ngan tya..tiap kali kami masuk bilek..bile terserempak dengan lipas..da tentu la kami sedia untuk memecutkan diri..alkisahnyer samela dengan si lipas..da tentu die pon mencicit nak lari..tapi lipas umah aku nie..die lari pusing2 dua tiga kali kat tempat yang same..lepas tuh tetibe jer die trus menterbalikkan diri die..(macam kes kura2 terbalik..cengkerang kat bawah kaki ke atas)..hahaha..da tentu la die tak ble nak gerak..paling jauh pon die berpusing kat tempat same..hahaha..kire die suicide la..kahkahkah..lepas tuh mati sendiri sebab tak ble nak bangun sendiri..maksud aku terbalikkan badan die semula..hehehe..ntahpapentah..

kes kedua : lipas di CAFE

macam biase aku, tya and ecah pegi menjamu selera di CAFE..lapor giler..huhuhu..aku order Teh O Ais..(sejak cik abang pesan jangan minum Nescafe..aku pon tukar selera) hehehe..skang da pandai ikot cakap orang..huhuhu..lepas order kamu pon sental la segala ape yang ade dalam pingan kami..sedap giler..dengan kelaparan yang melampau..nasik itu sungguh menyelerakan..sampai pula pade minuman..sedang aku dok kacau-kacau air Teh O Ais aku tuh..teng teng teng..aku ternampak sesuatu dalam minuman aku..fuh..fuh..fuh..adekah benar ape yang ku lihat..??? nampak macam..tapi tatau la betul ka dak..aku pon angkat naek la bendasing yang terdapata dalam air tuh..fuh.fuh..fuh..sah!!!sah!!sah!!!KAKI LIPAS...warghhhh..sempat la aku merase seteguk air kaki lipas tadi..eeeuuuuu

ermmmm..dengan muke comel aku neh..aku pon ke kaunter bayar..En. Abu Sayyaf menunggu..aku sengih2 pastu tunjuk dengan die kaki lipas tuh..dei senyum panjang.."tuh yang buat sedap tuh"..hehehe

tindakan aku??owh tidak..aku tak marah dengan mereka..kami da teralu biase dengan mereka..tak reti marah..hehehe..

p/s : name die Abu..tetapi de sebabkan kekerekkan die mase awal kenal kami bagi name die Abu Sayyaf..jangan marah eh Abu...huhuhu

Sekin cerita Lipas kali ini..sambung nanti noh..

No comments:

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive