Tuesday, November 18, 2008

_peribahasa hari ini

pagi tadi kami berlepakkan sambil menjamu sarapan pagi..kami berborak mengenai kehidupan..sampailah satu ketika aku membincangkan topik peribahasa ini..

aku : kenapa peribahasa perigi mencari timba digunakan??

eymah : kenapa pula?

aku : yelah, ape logiknya perigi tuh jadi perempuan dan lelaki jadi timba?? kalo peribahasa kumbang mencari bunga..aku fahamlah..kumbang hodoh bau busuk macam lelaki..tapi bunga cantik..harum..wangi..

eymah : pastu??

echah : peribahasa tu menunjukkan mustahillah kalo perigi berjalan cari timba..apa kene mengena ngan lelaki and pompuan plak??ko ni..

aku : tak laa..maksud aku..kira timba tu mesti ade characteristic yang menunjukkan timba tuh lelaaki and perigi tuh pompuan..

eymah : kalo timba??? (dia tengah pikir ape yang menunjukkan ciri2 lelaki pada timba)

tak lama kemudian..kami pon ketawa..

inilah rupa timba..

1 comment:

wynn said...

tapikan fid,
aku tgk kan.... timba pink tu ramping mcm gaya ko poei kndri aku kat perak itu hari ah *hahahahahahahahaha*

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive