Sunday, June 14, 2009

_dia

kali pertama jumpa..aku gerun melihat telatah dan aksinya..dia berwajah ganaz..macam nak makan orang..dalam hati aku berdoa agar aku dibantu olehNYA untuk meneruskan kerja seharianku bersama mereka..kali pertama..aku tertawa dengan telatah mereka..walaupun ada suara sumbang katak mengatakan mereka tidak mampu memberikan kerjasama didalam kelas..pelbagai cerita telah aku dengar..ye..dan aku percaya sepenuhnya..tetapi nyata semua itu hanya omong kosong cerita..benar itu berlaku kepada mereka..tetapi tidak padaku..

RENTETAN ISTIMEWA..

entri kali ini khas ditujukan kepada kelas P*L*3*E*

mereka diberikan kerja untuk menyiapkan paper for Academic Writing Purposes..semuanya bersifat argumentative..aku fikir subject ini tentu mencabar aku sebab berhadapan dengan pelajar yang lebih tua...maksudnya dah lama belajar di sini...biasanya mereka akan kerek dengan anda..apatah lagi dengan status ASASI mereka..namun tanggapan aku salah..aku enjoy dengan mereka..dan aku mengalami sindrom mahu ke kelas mereka secepat mungkin..pelikkan?biasanya aku mudah mengelak untuk ke kelas tapi tidak untuk kali ini..hehehe..

ALASAN :

1. Mereka sanga rajin..aku hanya berikan tunjuk ajar dan mereka patuh..
2. Mereka hantar kerja on time...even better..sometimes, siap dulu before dateline!!!amazing!!!
3. Mereka semua kelakar..
4. Kuantiti mereka sangat sedikit berbanding kelas lain...lebih kurang 15 orang..
5. Pelajar lelaki lebih ramai dari perempuan..(bukan aku gatal yer..hehehe) 3 perempuan dan yang lain lelaki..
6. Mereka anggap aku kakak mereka..semuanya manja..perlu perhatian..tak boleh berat sebelah...nanti ada yang merajuk..huhuhu
7. Terdapat debaters dikalangan mereka..tetapi satu pun tidak menunjukkan sifat 'terlebih pandai' dengan aku..mereka hormat aku walau aku kecil..
8. Mereka salam dan cium tangan aku (pompuan jer yer..) walau aku nampak lebih muda daripada mereka..
9. Mereka datang jumpa aku kalau tak sempat jumpa dengan aku..
10. Mereka tak pernah putus asa atau maki aku kalau aku reject topik mereka..hehehe..
11. Mereka selalu makan bersama dengan au waktu lunch...
12. Paling syok..aku tak pernah ada ketidakhadiran yang melampau..huhuhu..semuanya baik belaka..

aku seronok dapat bersama dengan mereka..

No comments:

About Me

My photo
a mommy who loves arts, crafts and music so much. ^^

Blog Archive